Teknisk
Kärnan i vår verksamhet
Vi hjälper dig med all din utbildning, reservdelar, support och reparationsbehov. Vi hanterar tusentals supportärenden och reparationer varje år och har 30 års erfarenhet av alla typer av märkesapplikationer. Nedan hittar du en översikt över de tekniska tjänsterna vi erbjuder.
Avtal
GravoCare serviceavtal och GravoCare supportavtal utgör vårt totala servicekoncept. Våra avtal låter dig koncentrera dig på din kärnverksamhet. Vi ger dig 100% förutsägbarhet och kontroll över driftkostnader. Serviceavtalet innehåller programuppgraderingar + Support + Service + delar, supportavtalet innehåller programuppgraderingar + support.
Support / fjärrstyrning
Vi hanterar över tusen stödförfrågningar varje år. För att hjälpa dig så snabbt som möjligt använder vi ett internetbaserat fjärrstyrningsverktyg. Vi arbetar med dig på en gemensam skärm och kan hjälpa dig med tekniska och användarvänliga utmaningar snabbt och effektivt.
Service / reparationer
Vår verkstad i Stockholm utför hundratals små och stora serviceuppdrag årligen. Maskinerna från Gravograph, Technifor och Propen är solida och professionellt byggda, men hård användning under många år sliter på guider, lager och elektronik. Om du vill att vi ska göra service i dina lokaler gör vi självklart gärna det med.
Reservdelar
Vi lagerför det mesta av slitage och reservdelar. Om vi inte har den del du behöver på lager här i Sverige beställer vi snabbt med UPS Express från tillverkaren i Frankrike. Vi erbjuder både reparation av din defekta komponent (Standard Exchange där vi byter din defekta del med en fabriksreparerad del) och fabriksnya delar.
Installation / utbildning
Alla våra system och programvara är levererade med installation och utbildning som ingår i priset (resekostnaderna tillkommer). Vi tillhandahåller även serviceutbildning av nya operatörer i dina lokaler. Med vårt kursbegrepp GravoCare Academy erbjuder vi också allmänna kurser i användningen av vår programvara och maskiner.